معنی انگشتر در هر انگشت

معنی انگشتر در هر انگشت

در این مطلب میخواهیم به بررسی معنای انگشتر در هر انگشت بپردازیم که توصیه می کنیم حتما ما را همراهی کنید، چون مطالب جالبی را برای شما در این محتوا آماده کرده ایم و شما می توانید با خواندن آن لذت ببرید و به اطلاعات خود اضافه کنید.

خیلی از افرادی که به دنبال خرید انگشتر هستند، فقط به موضوع زیبایی و زینت انگشتر فکر می کنند، اما از معنای انگشتر در هر انگشت اطلاعی ندارند. اما همانطور که احتمالا شما هم می دانید، استفاده از انگشتر در هر انگشت یک نماد خاص است و بیانگر یک نشانه می باشد که به مخاطب القا می شود.

این نماد ها و نشانه های سمبلیک از گذشته تاکنون وجود داشته اند و در دوران باستان هم استفاده از انگشتر ها در یک انگشت خاص دارای معنای متفاوتی از بقیه انگشت ها بوده است.

اگر تاکنون جزء آن دسته از افرادی بوده اید که به معنای انگشترها دقت نمی کرده اید، بهتر است از این به بعد با دقت بیشتری اقدام به خرید انگشتر کنید. چه خانم ها و چه آقایان بهتر است با استفاده از این نماد ها اقدام به خرید انگشتر کنند تا بازخورد بهتری از زینت دست خود داشته باشند.

مثلا خانم ها در خرید انگشتر زنانه می توانند این موضوع را در نظر بگیرند که استفاده از انگشتر در هر انگست چه معنایی دارد، تا جلوه بیشتری از انگشتر ها به دید مخاطب بیاید.

نماد انگشتر در هر انگشت در تاریخ باستانی

همانطور که گفتیم نماد انگشتر در هر انگشت در تاریخ باستان هم مورد توجه قرار می گرفته است. در این بند میخواهیم به این موضوع بیشتر بپردازیم. خواندن این بند از این متن می تواند برای شما جالب باشد، البته اگر به تاریخ و باستان علاقه مند باشید.

اگر تفحصی در تاریخ داشته باشید، متوجه می شوید که در روم باستان، مصر، هند، فرانسه و اروپای میانه به انگشتر اهمیت ویژه ای می دادند. پیشینه انگشتر خیلی طولانی تر از آنچه که ما فکر می کنیم هست. در زمان صدر اسلام برای انگشترهای مختلف، خواص متفاوتی بیان شده است و توصیه شده که انگشترهای مختلف را با کدام سنگ و در کدام انگشت به دست کنید.

به طور کلی نماد انگشتر در تاریخ باستانی به شکل زیر است:

  • معنی انگشتر در انگشت حلقه ( انگشت دست چپ کنار انگشت کوچک ) در تاریخ باستان

یکی از نمادین ترین استفاده از انگشترها، استفاده از انگشتر در انگشت دست چپ کنار انگشت کوچک می باشد که به انگشت حلقه معروف شده است. از گذشته تا کنون افراد بر این باورند چون در این انگشت، رگی وجود دارد که به قلب متصل می شود، پس به قلب شخص نزدیک تر است. بنابراین استفاده از انگشتر در انگشت حلقه نشان دهنده عشق و بروز عاطفه به طرف مقابلتان خواهد بود. استفاده از انگشتر مشترک موسوم به حلقه نامزدی، در این انگشت نشانه این است که هر دو طرف آنقدر به هم علاقه دارند که نشانه ای از هر طرف را در نزدیک ترین مکان به قلب خود نگه داری می کنند.

این قضیه البته در برخی از فرهنگ ها در دست راست است، اما در جنگ جهانی دوم افرادی که در انگشت دست چپ حلقه بر دست داشتند، نشانه ای از وجود پیوند عاطفی درون وجود آنها بوده است. تا جایی که این موضوع در جنگ جهانی دوم به یک قاعده تبدیل شده بود.

  • معنی انگشتر در انگشت شست در تاریخ باستان

در تاریخ باستان افرادی که به جنگ می رفتند، یک انگشتر بزرگ که کل شست را پوشش میداده است، استفاده می کردند. البته این انگشتر مختص همه افراد نبوده بلکه افرادی که در تیراندازی مهارت داشته اند از این انگشتر ها برای محافظت و کمتر آسیب دیدن انگشت خود بهره می بردند.

  • معنی انگشتر در انگشت کوچک در تاریخ باستان

معمولا برای انگشت کوچک در هر دو دست راست و چپ از انگشترهای نمادین یا نشان دار استفاده می کرده اند. انگشترهایی که روی آنها حکاکی صورت گرفته و دارای سمبل های خاصی هستند، در انگشت کوچک مورد استفاده قرار می گرفته اند. البته هم اکنون نیز بعضی افراد عقیده دارند که باید انگشترهای خاتم دار و حکاکی شده در انگشت کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خواندن این موضوع و بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید.

  • انگشتر ماه تولد در تاریخ باستان

در تاریخ باستان هر نگین برای یک ماه تولید در نظر گرفته می شده است و قدما بر این باور بوده اند که باید از انگشترهای طالع بینی و خوش شانسی مثل ماه تولد در انگشت اول دست راست استفاده نمود.

معنی انگشتر در هر انگشت از نظر اسلام

احادیث و روایات متعددی وجود دارند تا نحوه به دست کردن انگشتر در هر انگشت را برای ما توضیح دهند. پیامبر گرامی اسلام (ص) توصیه اکید دارند که هرگز انگشت کوچک را از انگشتر خالی نگذارید. همچنین از برخی منابع ذکر شده است که پیامبر انگشتر در انگشت اشاره و انگشت وسط استفاده می کرده اند و این در کنار استفاده از انگشتر در انگشت کوچک بوده است.

در این بین روایاتی نقل شده است که پیامبر حضرت علی (ع) را از پوشیدن انگشتر در انگشت اشاره و وسط نهی کرده است. با توجه به اینکه پیامبر (ص) تاکید داشته اند که انگشت کوچک خالی نماند، احتمالا منظور از این حدیث این است که اگر انگشت کوچک خالی بود، نباید انگشتر را در انگشت های وسط و اشاره استفاده کنیم، ولی اگر انگشت کوچک دارای انگشتر بود، می توان از انگشتر در انگشت اشاره و وسط استفاده نمود.

همچنین نقل شده است که پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) انگشتر را به دست راست خود می کرده اند و به اصحاب خود توصیه می کردند که در هنگام نماز، انگشترهای نگین دار، علی الخصوص انگشتر عقیق را به دست راست بپوشید.

از امام صادق (ع) روایت شده است که انگشتر را به بند پایین انگشت برسانید، چرا که رساندن انگشتر به سر انگشت عمل قوم لوط بوده است.

همچنین امام علی (ع) هنگامی که در رکوع نماز بودند، و فقیری از ایشان کمک خواست، امام دستان خود را برای اعطای کمک به فقیر بالا بردند در حالی که انگشتری امام علی (ع) در انگشت کوچک ایشان بود.

پس یکی از مواردی که بسیار توصیه شده است و از نشانه ها و سبک زندگی اولیاء الهی می توان فهمید، اهمیت استفاده از انگشتر در انگشت کوچک به خصوص در دست راست است.

معنی انگشتر در هر انگشت در عصر حاضر

هر انگشت دارای معنی خاصی است و تقریبا نماد آن نزدیک به نماد تاریخ باستان است. اگر میخواهید بدانید که استفاده از انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، در ادامه با ما همراه باشید.

  • معنی انگشتر در انگشت حلقه

همانطور که گفتیم، استفاده از انگشتر در انگشت حلقه یکی از نمادین ترین پوشش ها در تاریخ بشر است. در واقع با استفاده از انگشتر در انگشت کنار انگشت کوچک در دست چپتان بیان می کنید که در رابطه عاشقانه ای قرار دارید و به طرف مقابلتان پایبند هستید و این انگشتر نمادی بر پایداری رابطه شما است. گفته می شود که رگی به نام ونا آموریس از این انگشت به قلب متصل است و به همین دلیل، استفاده از انگشتر در انگشت حلقه نماد عشق و نزدیکی خواهد بود.

  • معنی انگشتر در انگشت کوچک

همانطور که بیان کردیم در اسلام و روایات بسیار نقل شده است که انگشتر را به انگشت کوچک خود بپوشانید. استفاده از انگشتر در انگشت کوچک بیانگر دوستی، ارتباط با طرف مقابل و صلح می باشد. بنابراین اگر میخواهید ارتباطتان را با دیگران و جامعه بهبود ببخشید، از انگشتر در انگشت کوچک خود استفاده نمایید.

  • معنی انگشتر در انگشت وسط

انگشت وسط بزرگترین و بلند ترین انگشت هر دست به شمار می رود. انگشت شماره 3 هر دست شما که در عصر حاضر کمتر کسی از آن برای استفاده انگشتر بهره می برد. اما به هر حال استفاده از انگشتر در انگشت وسط نشان دهنده یک سمبل مانند بقیه انگشت ها است. انگشت وسط بیانگر هویت فردی و تعادل شخصیتی است. شما با استفاده از انگشتر در انگشت وسط می توانید تعادل را به زندگی خود ببخشید. همچنین گفته شده است در تاریخ باستان استفاده از انگشتر در انگشت وسط به مردان جسارت و مردانگی می بخشیده است.

  • معنی انگشتر در انگشت اشاره

انداختن انگشتر در انگشت اشاره مناسب افرادی است که دارای ویژگی قدرت طلبی هستند. افرادی که ذهنشان محدودیت ندارند، می توانند از انگشتر در انگشت اشاره استفاده کنند. پس نتیجه می گیریم که نماد انگشت اشاره نماد جاه طلبی، رهبری، ثروت و قدرت است.

  • معنی انگشتر در انگشت شست

خیلی کم دیده ایم کسی در انگشت شست خود انگشتر بیندازد، ولی به هر حال نماد این انگشت، نماد اراده است و می توانید با استفاده از انگشتر در انگشت شست اراده خود را تقویت نمایید.

 

3 thoughts on “معنی انگشتر در هر انگشت

  • آذر 9, 1401 در t 6:12 ب.ظ
    Permalink

    سلام من شنیدم استفاده از انگشتر در انگشت اشاره کار قوم لوط بوده درسته؟

    پاسخ دادن
    • آذر 9, 1401 در t 6:38 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، چیزی که در مورد قوم لوط گفته شده است، اینه که انگشتر رو به بند اول انگشت ( یعنی سر انگشت) قرار می دادند، ❤🌹 برای انداختن انگشتر، می تونید از انگشت کوچک یا انگشت کنار آن استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • اردیبهشت 12, 1402 در t 10:14 ق.ظ
    Permalink

    و انگشتر در انگشت سبابه و وسط آنطور که میدانم مکروهه

    پاسخ دادن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *