بهترین انگشتر رزق و روزی

بهترین انگشتر رزق و روزی

بهترین انگشتر رزق و روزی کدام است؟ از کدام نگین های انگشتر برای افزایش رزق و روزی و ثروت استفاده کنیم؟ بهترین سنگ ها برای افزایش شانس و روزی از نظر اسلام و روایات کدام است؟ همه اینها سوالاتی هستند که میخواهیم برای شما در این مطلب پاسخ دهیم.

محتوا پنهان

در دنیای امروز برای سپری کردن دوران زندگی، نیازمند این هستیم که با پول برخی از نیازمندی های خود را بخریم. در کشور ما در چند سال اخیر این مورد مشهود بوده است که اگر پول و مادیات نداشته باشیم، زندگی خیلی سخت تر می گذرد. حالا برای اینکه زندگی آن روی خودش را هم به ما نشان دهد علاوه بر اینکه باید تلاش کنیم، باید از خداوند متعادل هم طلب یاری کنیم تا وی هم دروازه های رزق و روزی و برکت خودش را به روی ما باز کند.

روش های مختلفی برای افزایش رزق و روزی وجود دارد که یکی از آنها دعا کردن است و مورد دوم که موضوع اصلی مقاله ما هم خواهد بود، دست کردن انگشتر با نگین های سنگ معروف است. پس باید به دنبال بهترین انگشتر رزق و روزی هم باشید تا انشالله برکت حاصل شود و مال و منان شما گسترده تر از قبل شود.

بهترین انگشتر برای رزق و روزی

در ادامه میخواهیم درباره بهترین انگشتر رزق و روزی از نظر روایات و اسلام مطالبی را بیان کنیم که توصیه می کنیم حتما آن را مطالعه کنید تا انشالله گشایش حاصل شود و بتوانید به آنچه که آرزو دارید برسید.

قبل از بررسی بهترین انگشتر رزق و روزی، چیزهایی که موجب وسعت رزق می شوند، کدامند؟

قبل از اینکه به موضوع بحث اصلی بعنی بهترین انگشتر رزق و روزی بپردازیم، بهتر است که طبق گفته ائمه و معصومین شما را با چند چیز که موجب وسعت رزق است، آشنا کنیم:

  • خوش خلقی؛

بد اخلاقی یکی از مشکلاتی که برای انسان ها به همراه دارد، کاهش رزق و روزی و برخورداری از نعمات الهی است. اما آنطرف قضیه بد اخلاقی، خوش اخلاقی است. در این میان امام علی (ع) فرموده اند که گنج های رزق در اخلاق خوب نهفته است. پس به خاطر داشته باشید که در کنار داشتن انگشتر رزق و روزی، باید اخلاق درست را هم سر لوحه زندگی خود کنید.

  • خوش رفتاری با همسایه؛

یکی دیگر از اصول اخلاق اسلامی برای افرادی که میخواهند رزق و روزی خود را افزایش دهند، رفتار خوب با همسایگان است. امام صادق(ع) فرموده اند: همسایه خوب بودن و رفتار خوب داشتن با همسایه، مایه افزایش روزی است.

  • صدقه دادن؛

صدقه دادن علاوه بر اینکه باعث رفع بلا است و کمک به نیازمندان می کند، برای صدقه دهنده برکات زیادی را به همراه می آورد که یک نمونه آن وسعت رزق است. در این راستا امام علی (ع) می فرمایند که با صدقه دادن، روزی خود را فرود آورید. پس صدقه هم در کنار در دست داشتن بهترین انگشتر رزق و روزی، موجب وسعت رزق خواهد شد که باید آن را به خاطر داشته باشید.

اما موارد دیگری هم هستند که به توصیه امامان و معصومین سبب وسعت رزق می شوند:

  • صله ارحام
  • خوبی نیت
  • شستن دست پیش از غذا
  • زیاد به والدین احسان کردن
  • خوردن کاسنی
  • گرامی داشتن ناتوان ها
  • میانه روی در اقتصاد
  • خودداری از شهوت
  • درستکاری و امانت
  • انگشتر عقیق در دست کردن
  • انگشتر یاقوت در دست کردن
  • انگشتر فیروزه در دست کردن
  • دعا کردن برادر مومن در خلوت
  • خواندن آیه الکرسی
  • خواندن نماز شب
  • خواندن سوره واقعه هر شب
  • خواندن سوره یس

 

بهترین انگشتر رزق و روزی کدام است؟

انگشتر ها علاوه بر اینکه از نظر ظاهری خیلی روی استایل شما تاثیر می گذارند، گاها از نظر معنوی هم خاصیت دارند. برخی از انگشتر ها دارای نگین هایی از جنس سنگ هستند که این سنگ ها خیلی خاصیت دارند و از نظر ائمه و معصومین هم استفاده از آنها بسیار توصیه شده است. سنگ هایی از جمله عقیق، زمرد، فیروزه، شرف الشمس و غیره که در ادامه از آنها بیشتر خواهیم گفت.

البته شاید در این مطلب که در مورد بهترین انگشتر رزق و روزی است، باید یک مورد را انتخاب کنیم که سعی داریم در این مطلب همه انگشترهایی که می توانند جهت افزایش رزق و روزی به کار روند را برای شما معرفی کنیم و در این حین بهترین آن را هم برای شما معرفی کنیم.

توصیه می کنیم که آقایان حتما از انگشتر نقره مردانه استفاده کنند، چرا؟

  • انگشتر طلا برای آقایان ضرر دارد؛ آقایان باید از انگشتر نقره و پلاتین استفاده کنند، چون استفاده از طلا برای آقایان از نظر سلامتی و همچنین از نظر اسلام مناسب نیست.
  • استفاده از انگشتر نقره سبب افزایش گردش خون در بدن شما خواهد شد.
  • همچنین استفاده از انگشتر نقره سبب جلوگیری از پوکی استخوان می گردد.
  • استفاده از انگشتر سبب ضدعفونی شدن دستان شما خواهد شد. نقره می تواند چندین نوع میکروب را از بین ببرد.

اول، انگشتر عقیق؛ بهترین انگشتر برای رزق و روزی

شاید بتوان گفت که بهترین انگشتر رزق و روزی، انگشتر عقیق است. این انگشتر علاوه بر اینکه دارای خواص زیادی است، در روایات و احادیث هم استفاده از آن به شدت توصیه شده است. ما در این بخش می خواهیم گوشه ای از خواص و فواید سنگ عقیق را برای شما بیان کنیم و از احادیثی که در این باره بیان شده است، پرده برداری کنیم.

سنگ عقیق یکی از متنوع ترین سنگ های قیمتی است که هم در رنگبندی متنوع است و هم دارای اشکال گوناگونی است. این تنوع به خاطر نحوه تشکیل و مدت زمان تشکیل هر یک از سنگ ها می باشد.

انگشتر عقیق بهترین انگشتر رزق و روزی

و اما یکی از مهمترین خواص و فوایدی که برای عقیق گفته شده است، توسعه رزق و روزی است. در این میان میخواهیم چند حدیث از معصومین و پیشوایان دینی برای شما بیان کنیم:

  • حدیث امام صادق درباره انگشتر عقیق:

امام صادق (ع): دوست دارم هر مومنی 5 انگشتر در دست کند، عقیق بابت دوری از فقر، فیروزه بابت گشایش کار، یاقوت بابت دفع پریشانی، حدید بابت غلبه بر دشمنان و در نجف بابت آسان شدن امور.

بدین ترتیب همانطور که حدیث بالا را خواندید، متوجه خواهید شد که یکی از انگشترهایی که توصیه شده است حتما در دست داشته باشید، انگشتر عقیق است تا به وسیله آن از هر گونه فقر و تنگدستی به گفته امام ششم شیعیان دور بمانید. پس به توصیه امام صادق هم می توان فهمید که عقیق بهترین انگشتر رزق و روزی خواهد بود.

خرید انگشتر عقیق

  • حدیث امام رضا (ع) درباره خاصیت انگشتر عقیق:

امام رضا (ع) می فرماید: عقیق فقر و درویشی را برطرف می کند و در دست کردن عقیق، نفاق را زایل می کند.

همانطور که از حدیث امام رضا (ع) پیشوای هشتم شیعیان متوجه شدید، دست کردن عقیق علاوه بر برطرف کردن فقر، سبب از بین رفتن نفاق و دورویی نیز می گردد.

  • حدیث حضرت فاطمه درباره خواص انگشتر عقیق:

حضرت فاطمه (س) درباره عقیق اینگونه نقل می کنند: هرکس انگشتر عقیق دست کند، همیشه خیر و خوبی می بیند.

با توجه به این روایت از حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) دست کردن عقیق برکت بسیاری دارد و هنگامی که آن را در دست داشته باشید کارهایتان به خیر و پیروزی ختم خواهد شد. پس با استفاده از عقیق می توانید در کسب و کار خود خیر و خوبی ببینید و فروشتان افزایش یابد. پس از نظر حضرت فاطمه بهترین انگشتر رزق و روزی می تواند انگشتر عقیق باشد.

خواص انگشتر عقیق برای رزق و روزی از امام رضا

  • حدیث امام سجاد (ع) درباره عقیق و برآوردن حاجت ها:

ابوعثمان ربیعه بن ابی‌عبدالرحمان فروخ، معروف به ربیعة الرای می گوید: دیدم در دست علی بن الحسین (ع) نگین عقیق است، به ایشان عرض کردم که این چه نگینی است؟

امام سجاد (ع) فرمودند: این نگین عقیق رومی است، هر کس انگشتر عقیق به دست کند، حاجتهای او برآورده می شود.

پس نکته مهمی که می توان از صحبت های گهر بار امام سجاد (ع) برداشت کرد، این است که با استفاده از انگشتر عقیق می توان به حاجت های خود رسید. با توجه به اینکه حاجاتی که ما از خداوند متعال تقاضا داریم، می توانند حاجت های مادی و معنوی باشند، بنابراین برای رسیدن به ثروت می توان با استفاده از انگشتر عقیق از درگاره باری تعالی درخواست افزایش ثروت کنیم.

اگر میخواهید بهترین انگشتر رزق و روزی را داشته باشید، حتما توصیه می کنیم که انگشتر عقیق را در دست داشته باشید و هرگز این انگشتر را فراموش نکنید، چرا که انرژی های مثبت را می تواند جذب کند و شما را به ثروت برساند.

دوم، افزایش رزق و روزی و گشایش کارها با انگشتر زمرد

سنگ زمرد به سنگ عشق معروف است. این سنگ دارای رنگی سبز بوده و استفاده از آن از دید کارشناسان و اولیا الهی بسیار توصیه شده است. حالا بعد از انگشتر عقیق میخواهیم به خواص سنگ زمرد از دید روایات و احادیث بپردازیم.

خواص انگشتر زمرد برای رزق و روزی

  • حدیث امام رضا (ع) درباره خواص زمرد در رزق و روزی

امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان در توصیه ای به استفاده از انگشتر زمرد فرموده اند: به دست داشتن انگشتر زمرد، فقر را به ثروتمندی تبدیل می کند.

پس اینطور که از سخن امام رضا (ع) بر می آید، می توان روی انگشتر زمرد به عنوان یکی از بهترین انگشتر رزق و روزی حساب ویژه ای باز کرد. پس انگشتر زمرد را هم برای کاهش فقر و تنگدستی به خاطر داشته باشید.

  • حدیث پیامبر (ص) درباره زمرد و رفع فقر

رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی می فرمایند: دست کردن انگشتر زمرد باعث برطرف شدن فقر می گردد.

بنابراین حرف پیامبر گرامی اسلام، این است که اگر میخواهید از فقر و تنگدستی نجات پیدا کنید، از انگشتر زمرد استفاده کنید، چرا که می تواند انرژی های منفی در باب مادیات شما را کاهش دهد.

خواص انگشتر زمرد در رفع فقر و افزایش رزق و روزی از دید پیامبر

  • حدیث امام کاظم درباره خواص زمرد

همچنین در حدیثی از امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (ع) نقل است: دست کردن انگشتر زمرد موجب آسانی است که هیچ دشواری در آن نباشد.

پس اگر در کسب و کار خود دچار مشکل شده اید و نمی دانید چگونه از مشکلات خارج شوید، یکی از توصیه هایی که از اولیا الهی به ما رسیده است، استفاده از انگشتر زمرد است. این انگشتر می تواند انرژی های منفی را در حیطه کاری شما دور کند، بنابراین مشکلات شما برطرف خواهد شد و در نتیجه افزایش رزق و روزی شما و در آمدتان را در پی خواهد داشت.

سوم، معجزه انگشتر شرف الشمس در توسعه رزق و روزی

یکی از بهترین انگشترهایی که خیلی خاص است و افرادی که از آن استفاده می کنند از آن راضی بوده اند و به گفته خودشان خیلی تاثیر داشته است، انگشتر شرف الشمس است. این انگشتر با نگین زرد خود شناخته می شود. اما به نظر شما چرا انگشتر شرف الشمس می تواند اینقدر در زندگی انسان ها تاثیر بگذارد؟

انگشتر شرف الشمس بهترین انگشتر رزق و روزی

  • دارای نگین عقیق است.

انگشتر شرف الشمس بهترین انگشتر رزق و روزی و همچنین حفاظت از انسان در برابر بدی ها و حوادث است. نگین آن نگین عقیق زرد است. عقیق خودش به تنهایی برای افزایش رزق و روزی مادی و معنوی مورد استفاده قرار می گیرد. پس یکی از دلایل برای تاثیر گذار بودن شرف الشمس، نگین عقیق زرد است.

  • دارای دعا و حرز مخصوص است.

انگشتر شرف الشمس دارای حرز مخصوصی است که باید در روز 19 فروردین بر روی نگین عقیق زرد حکاکی شود. اینکه دعای شرف الشمس چیست، باید گفت اسامی اعظم الهی به صورت رمزی به نگارش در آمده و بر روی عقیق زرد حک می شوند. بر اساس کتب دینی این حرز دعای منسوب به امام علی است که به صورت رمزی و با حروف خاص نوشته شده اند و به ما رسیده اند. این دعا در واقع در برگیرنده 5 حرف از قرآن کریم، 4 حرف از انجیل و 4 حرف از تورات می باشد.

خواص انگشتر شرف الشمس در رزق و روزی

اما خواصی که برای سنگ شرف الشمس بیان شده چیست؟

  • افزایش رزق و روزی

در روایات از علما استفاده از انگشتر عقیق شرف الشمس برای توسعه رزق و روزی بسیار توصیه شده است. همانطور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، بر اساس روایات و احادیث عقیق به تنهایی فقر شکن است و روزی رسان. حال با استفاده از انگشتر شرف الشمس می توان هم عقیق داشت و هم اینکه دعایی همراه ما است که می تواند ما را بسیار در سختی ها یاری برساند.

  • ایمنی در سفرها

همچنین از دیگر خواص نگین شرف الشمس می توان به ایمنی در برابر حوادث اشاره نمود. البته در این مورد که عمر دست خدا است شکی نیست ولی یکسری مسائل مانند صدقه و به همراه داشتن شرف الشمس می توانند انسان ها را از شر بلایا و حوادث ناگوار حفظ کنند.

  • دور کردن چشم زخم

یکی از انرژی های منفی که بسیاری از انسان ها درگیر آن هستند، مساله چشم زخم است. برای حفاظت از چشم زخم خواندن سوره ناس و همچنین به همراه داشتن انگشتر شرف الشمس توصیه شده است. اگر شما و خانواده تان در معرض چشم زخم هستید، یکی از بهترین روش ها استفاده از شرف الشمس خواهد بود.

خواص انگشتر شرف الشمس

با توجه به نکاتی که گفتیم، حتما متوجه شدید که چرا شرف الشمس را می توان به عنوان بهترین انگشتر رزق و روزی و همچنین سنگ جذب ثروت نام برد. از دیگر خواصی که از شرف الشمس برای بدن ذکر شده است:

  1. افزایش قدرت بدنی و جسمانی
  2. تصفیه خون و دستگاه گوارش
  3. تاثیر مثبت در جذب مواد غذایی
  4. آرامش بخش است.

اگر مایل هستید که انگشتر شرف الشمس را تهیه کنید، به خاطر داشته باشید که حکاکی آن باید به دست افراد اهل و متخصص در این زمینه در تاریخ مشخص صورت بگیرد.

چهارم، تاثیر استفاده فیروزه در رزق و روزی و وسعت مال

با سه تا از انواع بهترین انگشتر رزق و روزی آشنا شدیم و حالا نوبت به چهارمین انگشتر مناسب برای رزق و روزی است. فیروزه نام سنگ بعدی خواهد بود که به خواص آن در زمینه رزق و روزی و توسعه مال و منال به آن خواهیم پرداخت.

فیروزه یکی از سنگ های خوش رنگی است که معادن آن در نیشابور یافت می شود. استفاده از فیروزه به عنوان یک سنگ زینتی و یا یک سنگ خوش یمن از 5500 سال پیش از میلاد تاکنون رواج داشته است.

غیر از کشور ایران که شاهان آن از قدیم الایام آن را به عنوان سنگ آرزوها استفاده می کردند، در کشورهای دیگر هم فیروزه خیلی محبوب است. در کشورهای عربی و اسلامی هم به عنوان یکی از انواع بهترین انگشتر رزق و روزی شناخته می شود. در کشور ایتالیا فیروزه را به عنوان گوهر آبی می شناسند و ارزش بسیار بالایی دارد. در دوران مصر باستان، فیروزه را سنگ زندگی می نامیدند.

خواص انگشتر فیروزه برای رزق و روزی

و اما مهمترین خواصی که می توان برای انگشتر فیروزه نام برد، عبارتند از:

  • برطرف کردن فقر و تنگدستی

یکی از مهمترین خواص فیروزه که مرتبط با موضوع اصلی بحث ما نیز هست، خواص آن در دفع فقر و همچنین بی نیازی از دیگران می باشد. در این باره احادیث مختلفی از امامین معصوم ذکر شده است. مثلا روایت از امام صادق (ع) شده است که هرکس انگشتر فیروزه در دست داشته باشد، دستش فقیر نگردد.

این مورد نشان می دهد که اگر میخواهید بی نیاز از غیر خدا باشید، بهترین راه دعا و بعد از آن استفاده مستمر از انگشتر فیروزه است. توصیه امام ششم شیعیان در این مورد خود قابل توجه است که باید برای بهتر شدن سبک زندگی به آن گوش دهیم. پس به توصیه امام صادق (ع) می توان روی انگشتر فیروزه هم به عنوان بهترین انگشتر رزق و روزی حساب ویژه باز کرد.

  • رفع مشکل فرزندآوری

یکی از مشکلاتی که برخی از زوج ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکل عدم باروری و همچنین بچه دار نشدن است. همواره برای این مشکل باید با توکل به خدا به پزشکان و متخصصان این امر مراجعه کرد. با توجه به اینکه باید در کنار طی کردن روند درمانی از خدا هم برای حل این مشکلات کمک بخواهیم، چه دستی برای دعا بهتر از دستی که فیروزه در آن باشد؟

در کنار اینکه فیروزه بهترین انگشتر رزق و روزی است، برای برطرف شدن مشکل نداشتن فرزند هم می توانید از انگشتر فیروزه استفاده نمایید. اما رضا (ع) برای کسانی که صاحب فرزند نشده اند توصیه کرده است که از انگشتر با سنگ فیروزه استفاده کنند. شخصی از نداشتن فرزند شکایت کرد و توصیه امام رضا (ع) این بود که نگین فیروزه به دست کند و روی آن جمله شریفه “رب لا تذزنی فردا و انت خیر الوارثین” نوشته شود.

اگر شما هم دلتان فرزند میخواهد و نمی دانید چگونه به آن برسید، قطعا اولین راه کمک گرفتن از خدا و سپس مراجعه به متخصصان است که به آن اشاره هم داشتیم. قطعا خداوند هر چه که به صلاح شما است مقدر فرموده است ولی دستی که در آن انگشتر فیروزه باشد و دعا کند، قطعا اجابت آن قطعی تر خواهد بود.

  • تاثیر مثبت در استجابت دعا

دعا کردن آداب خاصی ندارد، چون خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است. اما رعایت برخی مسائل مثل دست کردن انگشتر فیروزه می تواند دعای ما را اثر بخش تر کند. یکی از دلایلی که میگوییم فیروزه هم بهترین انگشتر رزق و روزی است، این است که دعا در باب مادیات را هم زود برآورده می کند.

یعنی شما اگر مشکلات مالی داشته باشید و با استفاده از انگشتر فیروزه دعا کنید، علاوه بر اینکه بر رزق و روزی شما تاثیر دارد، سبب استجابت دعای شما هم خواهد شد. فیروزه نه تنها برای مشکلات مادی، بلکه برای هر مشکلی که نیاز به دعا کردن داشته باشد، مفید خواهد بود.

از حضرت محمد (ص) نقل است که خداوند متعال فرموده اند من شرم میکنم از دستی که برای دعا و اجابت رو به من بلند شود و در آن دست فیروزه باشد و من او را نا امید برگردانم.

پس این یک وعده الهی است که اگر میخواهید دعایتان مستجاب شود، حتما از انگشتر فیروزه استفاده کنید. داشتن انگشتر فیروزه از نظر روانشناسی هم با دور کردن انرژی های منفی به شما انگیزه بیشتری خواهد داد و همچنین مشکلاتی که بابت انرژی های شیطانی ممکن است روی شما اثر بگذارد را خنثی خواهد کرد.

  • گشایش در امور

بسیاری از وقت ها شده است که انسان ها با مشکلاتی مواجه می شوند که راه رهایی از آن را به خود نمی بینند. در این هنگام یکی از بهترین کارها دعا و تلاش کردن است. قطعا اگر این دعا با استفاده از انگشتر و سنگ فیروزه باشد، گشایش زودتر حاصل خواهد شد، چرا که این وعده الهی و سخن ائمه اطهار است.

گشایش در امور در کنار بهترین انگشتر رزق و روزی می تواند بسیاری از مشکلات انسان مادی انسان را برطرف سازد. از امام صادق (ع) برای گشایش امور با استفاده از انگشتر فیروزه حدیث و روایتی نقل شده است. امام صادق (ع) توصیه به استفاده از پنج انگشتر کرده است که یکی از آنها انگشتر فیروزه جهت گشایش در امورات است.

پس به وعده اولیا الهی اگر گرهی در زندگی شما افتاد که نمی دانستید چگونه آن را باز کنید، حتما با استفاده مداوم از نگین فیروزه، دست به دعا بردارید و در این بین تلاش خود را مضاعف کنید. قطعا توکل به خدا و گوش دادن به حرف ائمه اطهار نتیجه ای جز رهایی از مشکلات نخواهد داشت.

  • فتح و پیروزی و یاری خدا با فیروزه

سنگ فیروزه در بردارنده کلمه فیروز به معنی همان پیروزی و موفقیت است. بسیاری از حاکمان قدیمی از انگشترهای فیروزه استفاده می کرده اند، چون عقیده داشتند سنگ پادشاهی و رسیدن به آرزوها است. امام علی (ع) انگشتری فیروزه با حکاکی “الله الملک” بر دست داشته اند. از آنجا که الگوی سبک زندگی بسیاری از مسلمانان و شیعیان امامان معصوم (ع) هستند، می توان گفت که با استفاده از انگشتر فیروزه به پیروزی ها و موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.

همچنین امام علی (ع) در روایتی توصیه به استفاده از انگشتری با نگین فیروزه داشته اند و نقل شده است که خود ایشان چهار انگشتر به دست داشت که یکی از آنها انگشتر فیروزه بود برای یاری و نصرت از خداوند متعال.

قطعا به دست داشتن فیروزه همانطور که گفتیم در کنار اینکه به عنوان بهترین انگشتر رزق و روزی شناخته می شود، موجب برکات زیادی برای شما خواهد بود و موفقیت های متعددی را برای شما رقم خواهد زد که همه اینها با عنایت خداوند متعال صورت خواهد گرفت.

انگشتر یاقوت و خواص آن برای رزق و روزی

یکی دیگر از انواع انگشترهایی که میخواهیم به عنوان بهترین سنگ افزایش رزق و روزی معرفی کنیم، سنگ یاقوت است. همانطور که در ابتدای متن هم آوردیم، در کنار سنگ های فیروزه و عقیق، یاقوت هم به عنوان سنگ وسعت رزق و روزی در نظر ائمه اطهار معرفی شده است.

یاقوت دارای ظاهری شفاف است و در دو نوع قرمز و کبود یافت می شود. بیشتر خواصی که برای یاقوت ذکر شده است، منظور یاقوت قرمز می باشد.

در حدیثی امام رضا (ع) از جد بزرگوارشان امام صادق نقل می فرمایند که: انگشتر یاقوت دست کنید. همانا دست کردن یاقوت فقر را دور می کند و از بین می برد.

در همین زمینه حدیث دیگری از پیامبر نقل شده است که در توصیه ای به یکی از صحابه و یاران خود می فرماید: یاقوت زرد دست کن تا فقیر نشوی.

هر دوی این حدیث نشان دهنده این هستند که انگشتر یاقوت برای صاحب خود برکت دارد. پس اگر میخواهید به وسعت رزق و روزی برسید و همچنین کمتر دچار فقر و تنگدستی شوید، توصیه می کنیم که یکی از انگشترهای عقیق، فیروزه و یا یاقوت را برای خود انتخاب کنید تا به وعده اولیا الهی هیچ وقت دستتان خالی نشود.

در حدیثی مجددا رسول گرامی اسلام (ص) در مورد انگشتر یاقوت برای افزایش رزق و روزی و دوری فقر فرموده اند: انگشتر یاقوت به دست کنید، چرا که باعث فقر زدایی می شود.

این مطالب را از کتاب حاج شیخ محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق استخراج کردیم، اگر میخواهید به صحت و سقم اطلاعات بالا پی ببرید، می توانید این کتاب را مطالعه کنید.

بنابراین یاقوت هم در کنار عقیق و فیروزه می تواند بهترین انگشتر رزق و روزی باشد.

به غیر از خواص یاقوت در توسعه رزق و روزی، می توان به خواص زیر هم اشاره کرد:

  • رفع حزن و اندوه با انگشتر یاقوت

یاقوت در کنار اینکه یک سنگ بسیار زیبا و خوش رنگ است، دارای خواص معنوی و مادی نیز می باشد. این خواص به خاطر انرژی مثبت این سنگ است. بسیاری از سنگ ها به خاطر قدرتی که دارند، انرژی منفی را از انسان دور می کنند، مثلا پریشانی، استرس، غم و اندوه. یاقوت دست کنید که پریشانی و غم را می زداید، این حدیثی از امام رضا (ع) است که دوباره برای انگشتر یاقوت فرموده اند و این مطلب را ثابت می کنند.

پس اگر میخواهید از خود اندوه و حزن و پریشانی را که بیشتر مربوط به روح و روان می شود از خود دور کنید، یاقوت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • افزایش ثواب با انگشتر یاقوت

یاقوت علاوه بر اینکه از نامزدهای بهترین انگشتر برای رزق و روزی می باشد، دست کردن آن می تواند به اعمال آخرت شما نیز اضافه نماید. یعنی دست کردن یاقوت می تواند باعث افزایش حسنه و ثواب برای شما شود. در این مورد حدیثی داریم که به آن می پردازیم.

امام صادق (ع) در روایتی که از ایشان نقل شده است، میفرمایند: دست کردن انگشتر یاقوت مستحب است و ثواب دارد.

بنابراین علاوه بر افزایش رزق و روزی در دنیا و افزایش مادیات، می تواند سبب افزایش حسنات برای آخرت نیز باشد. پس به توصیه امام صادق (ع) می توانید برای خود انگشتر یاقوت تهیه کنید.

در توصیه ای دیگر از امام صادق (ع) داریم که می فرمایند: دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد، عقیق، یاقوت، فیروزه، در نجف و حدید صینی.

  • ولایت پذیری سنگ یاقوت

سنگ یاقوت یکی از سنگ های با برکت در اسلام است و استفاده از آن توصیه شده است. امام رضا (ع) در بخشی از سخنان خود در مورد فضیلت عید غدیر، می فرمایند: خداوند ولایت امیرالمومنین (ع) را بر کوهها عرضه کرد. اولین کوه هایی که به ولایت حضرت علی (ع) شهادت دادند، کوه های عقیق، فیروزه و یاقوت بودند.

پس کسانی که پیرو ولایت حضرت علی (ع) هستند، قطعا باید یکی از انگشترهایی که دست می کنند، یاقوت باشد که هم از زیبایی آن استفاده کنند و هم از ایمان آن برای افزایش اعتقاد به ولایت علی ابن ابیطالب (ع).

  • کسب پیروزی با سنگ یاقوت

درست است که توصیه شده برای غلبه به دشمنان و پیروزی، از انگشتر فیروزه استفاده شود، اما پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد انگشتر یاقوت می فرمایند: هر کس انگشتر یاقوت دست کند، پیروزی روزی او می گردد.

این حدیث از کتاب روزی بی منت ترجمه حسین قهستانی برای شما ارائه شده است و برای صحت حدیث به کتاب مذکور مراجعه فرمایید.

  • دیگر توصیه ها برای استفاده از انگشتر یاقوت

نقل شده است که امام علی (ع) چهار نوع انگشتر به دست می کرده است که یاقوت یکی از آنها بود که برای شرافت و نجابتش آن را دست می کرد.

همچنین پیامبر گرامی اسلام (ص) خطاب به امام حسین (ع) می فرمایند: فرزندم انگشترهای عقیق و یاقوت در دست کن که فرخنده و مبارک می باشد و هر گاه کسی به آنها نگاه کند، نور چشمانش زیاد می شود و ثواب نماز با آن دو، هفتاد برابر نمازی است که بدون آنها خوانده شود.

و اما خواصی که از یاقوت برای جسم و روح انسان ها گفته شده است:

  • استقامت روح؛ این سنگ می تواند افکار منفی و انرژی های شیطانی را از انسان دور کند و بنابراین موجب مقاومت روح خواهد شد.
  • فراموش کردن خاطرات بد؛ یکی از خواصی که برای سنگ یاقوت بیان شده است، این است که سبب دور شدن غم و غصه های قدیمی از ذهن انسان می شود.
  • تقویت اراده؛ سنگ یاقوت به خاطر انرژی مثبتی که درون خود دارد، به شجاعت و اراده شخص اضافه می کند.
  • به تمرکز کمک می کند؛ سنگ یاقوت سبب شفافیت افکار و افزایش تمرکز خواهد شد.
  • طالع و رویای خوب؛ دیدن یاقوت در خواب تعبیری شیرین دارد و این است که نوید وارد شدن پول، ثروت و شانس برای فرد خواهد بود.
  • تقویت جسمانی؛ خواصی همچون تنظیم گردش خون، دفع سموم از بدن، درمان ناراحتی های روده و استقامت بخشیدن به مغز از فواید یاقوت برای جسم انسان ها است.

توصیه می کنیم که از یاقوت به عنوان بهترین انگشتر رزق و روزی و همچنین تقویت کننده جسم و روح انسان حتما استفاده کنید.

11 thoughts on “بهترین انگشتر رزق و روزی

  • تیر 20, 1400 در t 9:43 ب.ظ
    Permalink

    من از انگشتر عقیق چند وقتیه استفاده میکنم واقعا خیلی تاثیر داشته، به دوستان حتما توصیه میشه👌

    پاسخ دادن
    • تیر 21, 1400 در t 4:04 ب.ظ
      Permalink

      سلام دوست عزیز ممنون از شما به خاطر نظر مفیدتون❤🌹

      پاسخ دادن
  • تیر 30, 1400 در t 7:08 ق.ظ
    Permalink

    سلام من یه چیزیو باید اعتراف کنم، اینکه من زیاد آدم مذهبی نیستم و به این چیزا اعتقادی نداشتم، اما واقعا انگشتر شرف الشمس خیلی خیلی تاثیر داره و من به عینه دیدم، به شمام توصیه می کنم حتی اگر عقیده ندارید، از این انگشتر استفاده کنید تا معجزه کنه واقعا و تاثیرش رو در همه ابعاد زندگی به خصوص افزایش رزق و روزی ببینید.

    پاسخ دادن
    • تیر 30, 1400 در t 7:37 ق.ظ
      Permalink

      سلام ممنون از اینکه تجربه خودتون را با ما به اشتراک گذاشتین🌹❤👌😊 بله انگشتر شرف الشمس خیلی تاثیر داره و هر کس از اون استفاده کرده به بقیه هم توصیه کرده که ازش استفاده کنن. در واقع میشه گفت بهترین انگشتر رزق و روزی، دفع چشم زخم، رفع غم و افزایش روحیه است.

      پاسخ دادن
  • آبان 5, 1401 در t 11:00 ب.ظ
    Permalink

    شما کدام را بیشتر توصیه می‌کنید؟ از بین این ۵ تا

    پاسخ دادن
    • آبان 6, 1401 در t 3:37 ب.ظ
      Permalink

      سلام استفاده از همه این سنگ ها توصیه می شود، اما نظر شخصی بنده این است که اگر هیچ انگشتری ندارید، خریدن انگشتر عقیق در الویت است. برای مشاهده طرح های انگشتری عقیق می تونید از لینک زیر اقدام فرمایید:
      https://www.zarmod.com/85-agate-ring

      پاسخ دادن
  • آذر 5, 1401 در t 3:52 ب.ظ
    Permalink

    خواهش خبهم بگید که فیروزه کرمان، مصر، آمریکایی که معدنی هستند ، مثل نیشابور خواص دارند؟ و سنگ عقیق یمنی فقط خواص داره یا عقیق کارنلین و عقیق برزیلی و خراسان یا رنگهایی مقگثل سوسنی و کبود هم معدنی باشند خواص دارند؟ زمرد هندی معدنی خواصش مثل زامبیا و کلمبیاست؟ خواهش میکنم یکی توضیح بده توروخدا

    پاسخ دادن
  • آذر 5, 1401 در t 4:00 ب.ظ
    Permalink

    خواهشاً بهم بگید که فیروزه کرمان، مصر، آمریکایی که معدنی هستند ، مثل نیشابور خواص دارند؟ و سنگ عقیق یمنی فقط خواص داره یا عقیق کارنلین و عقیق برزیلی و خراسان یا رنگهایی مقگثل سوسنی و کبود هم معدنی باشند خواص دارند؟ زمرد هندی معدنی خواصش مثل زامبیا و کلمبیاست؟ خواهش میکنم یکی توضیح بده توروخدا

    پاسخ دادن
    • آذر 9, 1401 در t 6:43 ب.ظ
      Permalink

      سلام وقت شما بخیر، معادن فیروزه در سراسر جهان یافت می شوند و این سنگ در معادن کشورهای آمریکا و قاره آفریقا نیز یافت می شود، اما به گفته کارشناسان مرغوب ترین فیروزه در فلات ایران یافت می شود. در مورد فیروزه، مطلقا خود فیروزه در احادیث گفته شده است و اشاره به خاستگاه خاصی نشده است، پس هر فیروزه ای دارای خواص خواهد بود. در مورد عقیق هم در یک حدیث به عقیق یمنی اشاره شده است و توصیه می شود که حتی المقدور از عقیق یمنی استفاده شود. همچنین در مورد رنگ عقیق باید گفت که مهم نیست و خواص آن را تغییر نمی دهد و این تغییر رنگ به خاطر مجاورت با مواد دیگر در داخل معادن است. زمرد هم خیلی کم پیدا می شود، اما نوع معدنی آن تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت🌹🌹

      پاسخ دادن
  • تیر 7, 1402 در t 11:46 ق.ظ
    Permalink

    سلام من میخوام انگشتر فیروزه زنانه رو سفارش بدم
    تصاویر بالا هست.
    لطفا راهنمایی کنید؟
    متشکرم

    پاسخ دادن
    • شهریور 24, 1402 در t 6:39 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر، با شماره های پشتیبانی تماس حاصل فرمایید یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام بدهید برای ثبت سفارش غیر مستقیم❣

      پاسخ دادن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *